onsdag 5 december 2007

Äntligen snö!

Jag måste erkänna att jag är galen i snöslungor. För att vara helt ärlig samlar jag faktiskt på dem. Och i morse när snöflingorna dansade ner i parad från himmelen, var det äntligen min tur att glädjas. Frugan gick som vanligt iväg och bakade en deg, medan jag fick ta hand om hela proceduren. Jag satte på mig fodrade stövlar med ludd inuti, gick ut i boden och oljade upp den gamla trotjänaren. Men bäst jag stod där och skruvade och muttrade, bar det sig inte bättre än att Söderlunds bil kom inrullande på gårdsplanen. Hela familjen satt i, och alla deras förbaskade jyckar till på köpet, och de tutade och tutade som om jag vore döv. Först gömde jag mig i dokumentskåpet, där vi förvarar gamla potatisar. Jag blundade och sjönk så långt ner jag kunde i mina fodrade stövlar med ludd inuti, men tror ni inte att de nosade upp mig ändå. Då försökte jag dyka ner under snön, men det slutade i ett rejält fiasko. Så för att bli av med dem fick jag ljuga och säga att det var TOTAL UTFÖRSÄLJNING, ALLT SKA BORT, NU ÄNNU BILLIGARE nere på Vivans Livs. Jösses, vilken fart det blev på dem, de gamla snåljåparna!

Inga kommentarer: