onsdag 12 december 2007

Liten sportklubb

Vid upprepade tillfällen har jag fått förfrågningar om att starta en liten sportklubb, och igår gjorde jag slag i saken. Det blir inte någon stor en, som giffarna Sundsvall eller CSKA Moskva, bara en liten en, lagom för vår lilla fjutt-bygd. Eftersom frugan har ekonomin uti fingerspetsarna får hon ta hand om kassörsposten, medan jag själv lägger beslag på ordförandeklubban. Sekreterare göre sig icke besvär. Förutom idrott kommer klubben att satsa på folkmöten, bazarer och inköpsresor. Det ska bli intressant att se hur långa de blir i ansiktet nere på Vivans Livs när det sakta går upp för dem vad jag nu tagit mig för. Namnet på klubben har jag inte bestämt än, men jag har tänkt mig ett namn man blir glad av, som exempelvis SOCKERKAKA. Nu menar jag inte att klubben ska heta SOCKERKAKA, men något åt det hållet, kanske VÄRLDREKORD SK.

Inga kommentarer: