måndag 26 november 2007

Lennart

Jag hade alldeles glömt att rörmokarna skulle komma idag, så när jag kom in i badrummet i morse överraskades jag av att en av dem stod bakom badkaret. Den andra rackaren stod gömd bakom draperiet som om han gömde sig. Men när allt kom omkring hade han bara gömt sig för att röka. Det var godtagbart. Den tredje såg jag inte till just då, men senare förstod jag att han måste ha legat nere i trossbotten hela tiden. Det var väl något rör han hade hittat där. Det visade sig förresten vara Lennart, en gammal lumparkompis, en furir. Han låg därnere bland rör och smuts och såg emellanåt ut som en ombudsman.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gjorde inte du lumpen i Strängnäs? Lennart minns jag, men inte dig. Tror jag. Lennart var mycket för rör redan då. Han kunde inte låta bli att vara där och skruva. Han hade en rörtång tatuerad på högra överarmen. Men dig minns jag inte.

/Torsten